Plakat to jeden z najczęściej wykorzystywanych sposobów reklamy graficznej. Przede wszystkim plakaty muszą być widoczne. To zależy nie tylko od projektu dostarczonego przez klienta drukarni. Duży wpływ ma na to także to, z jakich materiałów i w jakiej technologii został wykonany. Często plakaty naklejane są na zewnątrz budynków. Dlatego warto zadbać o to, aby były one odpowiednio uszlachetnione. Pozwoli to na przetrwanie reklamy nawet w gorszych warunkach atmosferycznych. Klient drukarni, który chce wykonać plakat reklamowy ma do wyboru szereg różnych standardowych rozmiarów. Istnieje także możliwość realizacji plakatów w rozmiarach podanych przez klienta drukarni. Uszlachetnianie drukowanych plakatów, które mają reklamą czegoś odbywa się poprzez pokrycie ich specjalnym lakierem UV. Można wybrać również uszlachetnianie poprzez pokrycie wytrzymałą folią. Koszt druku plakatów zależy przede wszystkim od nakładu. Na ostateczną cenę ma również wpływ rodzaj materiału oraz sposób uszlachetniania, który został użyty w czasie realizacji plakatów reklamowych w drukarni. Mając na uwadze zadowolenie klientów drukarnia dba o to, aby plakaty były zarówno dobrze widoczne, jak i mogły wytrzymać jak najdłużej pod wpływem różnych warunków atmosferycznych. Plakaty to wciąż jeden z najlepszych sposobów na reklamę, z którego mogą skorzystać różne firmy, a także instytucje. Szczególnie jeśli chcą dotrzeć do większych grup odbiorców. Dlatego plakaty często są widoczne na przykład przy wejściach do centrum handlowego bądź w miejskich lokalizacjach, którymi codziennie przechodzi mnóstwo ludzi.